söndag 1 september 2013

Från sandväg till obanad terräng

Behöver ett nytt mål med min löpning jag kan sikta på innan mitt 10 veckors program för halvmarathon körs igång 3.3.2014. Har ni några idéer? Jag tänkte mig kanske nått i stil med x antal kilometer löpta år 2013. Är just nu på 403,67 km.

Underlag: Sandväg - Obanad terräng
Distans: 5,54 km
Tid: 39:46
Medeltempo: 7:11 min/km
Medelpuls: 167 bpm
Maxpuls: 192 bpm

Tänker försöka undvika asfalt en tid framöver så idag tog jag cykeln och cyklade mot G-skogen. Mitt absolut favorit område att springa i. En massa upptrampade stigar och skogsvägar att springa på. Mitt mål var att försöka hitta lite nya stigar att springa på.


Vissa stigar var (nästan) och försvann.


Ska nån dag ta ett löppass endast längs med den här
el-linjen, högt gräs, berg och hallonbrakel. Tror det
är långbyxor som gäller på den länken! Nån med? ;)


Mera såna här backar! Brant med lösa stenar och sand.
Loving the thrill factor!





Sista 500 metern började med 5:20 tempo för att
öka till 4:00 tempo, platt men mycket tekniskt med
en massa stenar. Tror jag tar med en första hjälp
väska nästa gång!


Min höft kändes förresten mycket bättre idag. Raseborgsruset, here I come!

2 kommentarer:

  1. Vid Dragsvik tågstation finns det en grop med mycket branta stigar, jag tänkte på dig när jag sprang förbi där igår, att det skulle vara kul att öva backträning där :)

    En utmaning som Johanna på http://curroergosum.ratata.fi/blogg/ hade för länge sedan: Varje dag drar du ett kort från en kortpacka, så mycket som kortet visar ska du springa. En 7a ger 7 km, en dam 12 km osv. Man behöver förstås inte dra varje dag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är med! Har inte haft backträning alls i år ännu.

      Challenge accepted! :D
      Börjar "idag", måndag och fredag ledigt (crosstraining dagar = läs pingis).

      Radera