torsdag 19 september 2013

Random rubrik

Spelkortsutmaningen bestämde sig för att ge mig en 3 km länk igår. För att göra länken lite intressantare testade jag ett par gamla (nära på oanvända) tossor jag haft planer att dubba till vintern (skruva in skruvar i bottnen för bättre grepp på is). Redan första metrarna kändes inte bra, efter 2 km värkte vänstra foten. Får testa andra tossor att dubba till vintern. Samma problem jag hade för ett och ett halvt år sedan med "traditionella" tossor innan jag bytte till 0-6 mm drop (höjdskillnad, häl till tå).

Mer om drop, barefoot, minimalistiska, traditionella, hälisättning, framfotaisättning, mina problem med fötter, inlägg, ortoped, pronation i ett eget inlägg nån gång i framtiden.

Idag är det höstmarknad, här är ett foto från länken i går kväll av en ännu inte öppnad marknad.

Kvällen före Ekenäs höstmarknad

För dagens länk visade spelkortet spader 7.

2 kommentarer:

  1. Men det var väl tivoli igår? När jag var liten var det nästan bästa delen av marknaden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trodde jag också att det skulle vara. Men tivolin verkade nog ganska stängd när jag sprang förbi.

      Radera