torsdag 5 september 2013

191 bpm, högre vill jag!

"Jag far ut så att klockan min hittar satelliter, din har väl redan eftersom du cyklade hit?". Nej nej nejnej, gaah! De finns de som säger att löpning är en av de billigaste motionsformerna, sen finns det såna som jag... Jag fick låna Rs klocka, räddare i "nöden". Skulle ju annars ha varit ett helt bortkastat pass!

En IT-ingenjör som löper, vad annat kan man vänta sig av en sån!

Det var backträning som gällde idag tillsammans med Jill. Det ser bra ut för nästa veckas Raseborgsruset, ett terränglopp på 13 km. Jag älskar backar, både nerför och uppför, det är där jag får känna mig stark.

Jag hade hoppats på att nå min maxpuls, nyfiken på vad den är nuförtiden. 191 bpm kom jag upp till, men ser man på bilden nedan så kan man gissa att det fanns lite att ge fortfarande. 192 bpm kom jag upp till för några dagar sen.

Mycket uppåt och neråt, som max blev det 191 bpm.


Räcker det inte med att dra ett backpass för dagen så kan man ju ta lite badminton några timmar senare. Säsongens första badminton träning idag. Där har jag inte några mål i år, det är bara roligt. Spelade rackethlon (pingis, badminton, squash och tennis) ifjol men tar paus från det. Mina knän håller tyvärr inte. Synd, för det är otroligt roligt (och skulle gärna fortsätta stiga på Finlands rankinglista några placeringar ännu) ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar