lördag 21 september 2013

Korta back to back to back

Planen var att springa en sista länk för veckan imorgon på söndagen. Där satt jag en lördagskväll med en nyss tömd chipspåse (ny Estrella Kickers, Nacho cheese, god men ingen favorit) lite före åtta på kvällen. På med träningskläder, tossor och reflexväst, nu ut på länk!

Planerade en 10 km länk ut runt Österby längs några gator jag aldrig varit på förut, varken till fots, bil eller med något annat. Långdistans är meditativt, och utmanande men ärligt sagt så är en liten del till att jag tycker om det är för att jag tycker att jag är hurja! Det här var den andra 10 km länken idag, sprang en mitt på dagen också. Så kom jag faktiskt på under den här andra länken att det blir min tredje länk de senaste 24 h, blev en 7 km länk sent på fredagskvällen.

Fredagskväll
Underlag: Asfalt
Distans: 7,4 km
Tid: 46:42 min
Medeltempo: 6:19 min/km
Medelpuls: 161 bpm
Maxpuls: 186 bpm

Lördag
Underlag: Asfalt
Distans: 10 km
Tid: 1:06:26 min
Medeltempo: 6:38 min/km
Medelpuls: 152 bpm
Maxpuls: 163 bpm

Lördagskväll
Underlag: Asfalt
Distans: 9,41 km
Tid: 1:10:36 min
Medeltempo: 7:30 min/km
Medelpuls: 148 bpm
Maxpuls: 161 bpm

Intressant att jämföra lördagens pass. Ungefär lika långa, pulsen ungefär samma men andra länken 52 s långsammare tempo, vilket är ganska mycket i praktiken! Orsaken till så mycket långsammare tempo är att jag gick 200 m efter varje 3 km (plus en pisspaus). Då jag sprang var tempot  ungefär 7:05 min/km.

Ta på er reflexväst då ni rör er i mörkret om ni vill
att andra ska se er. Ett litet reflexband runt armen
hjälper inte mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar