tisdag 3 september 2013

Sista kilometern

Första spelkortspass avklarat. Kändes tungt idag före jag for ut, skulle jag inte ha dragit ett kort igår så skulle det inte ha blivit någon länk idag. Gårdagens gymbesök och dagens arbetsdag skulle ha fått skulden för det.

Det skulle få bli en lugn 10 km med andra ord. Första kilometern gick i 6:55 min/km tempo (brukar ha svårt att börja så långsamt). Planen var att försöka hålla ungefär 7 min/km tempo hela länken. Det sket sig kan man säga...

Underlag: Sandväg - Obanad terräng
Distans: 10,01 km
Tid: 58:54 min
Medeltempo: 5:53 min/km (Ojj då!)
Medelpuls: 168 bpm
Maxpuls: 189 bpm

Endast andra och åttonde kilometern som inte var snabbare än föregående. Resultat blir att sista kilometern går på 4:36 min/km och det är snabbt för mig!!

Nu ska jag dra morgondagens kort, hoppas på en fyra, femma eller sexa...

En 8 kilometers länk är helt okej det med. Men den
måste bli långsam, backträning inplanerat till torsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar