onsdag 28 augusti 2013

En länk efter ett marathon

Förbjöd mig själv från löpning i två veckor efter marathon. På den elfte dagen kunde jag inte hålla mig längre, bara en kort, långsam liten länk för att känna hur det känns i kroppen.

Jag skulle ha kunnat ta till höger här...




Även här skulle jag ha kunnat ta till höger...




Men båda korsningar drog mig till vänster.




Hur skulle man kunna neka sig själv att springa i den här terrängen!




En planerad 5 kilometer kort, lätt, långsam länk blev lite längre, lite svårare underlag, men långsam, om man inte räknar med den sista uppförsbacken på 500 meter som jag pressade allt vad min höft klarade av.

Endast min högra höft som fortfarande har lite känningar från marathon, i övrigt är min kropp 100% återställd.

Till alla er som tänker springa ett marathon eller något liknande, gör inget du inte är van vid 2 veckor före. Till exempel en 24 kilometer lång cykeltur och direkt efter springa vidare i 21 kilometer om du endast är van vid att cykla 500 meter till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Högholmen är bästa stället att springa på! Är du med på Raseborgsruset i år? Både jag och Roger är anmälda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Siktar på att delta men är min höft i samma skick som idag så fungerar inte 13 km i terräng. Svårt med uppförsbackar om det inte går att lyfta på fötterna som vanligt.

      Bestämmer mig nån dag före.

      Radera